Friday, 14 October 2011

Neue Schätze in Aktion

Es hat mich ganz schnell zu meinem Basteltisch gezogen nach 10 Tagen Abstinenz! Und die neuen Sachen wollen natürlich auch ausprobiert werden!

Auf der ersten Karte seht Ihr eine der neuen Memory Box Stanzen in Aktion. Ich finde es fantastisch, dass Memory Box jetzt auch Stanzen herstellt. Hinzu kam ein Schneeflockenhintergrundstempel von Hero Arts, eingefärbt mit Distress Stains und viel Wasser mit goldenem Perfect Pearls (das sieht man auf dem Foto leider nicht gut).
Mit all ihren Schneeflocken passt die Karte gut zum Friday Mash Up, bei dem das Thema in dieser Woche "Snowflakes" ist.




Auch die zweite Karte ist eine winterliche. Wie bei der Challenge von Daring Cardmakers gefordert, findet sich auf der Karte ein Vogel.


16 comments:

Lesley Croghan said...

Wow! Gorgeous colours and design on both card! Love that snowflake creation. Thanks for joining us at the Friday Mashup!

Kathy said...

Your little skating birdy is just soooo cute!
Thanks for joining in with The Daring Cardmakers' "A Little Bird..." challenge this week- if you add our sponsor's link you'll be eligible for entry to our
fabulous prize draw this week

Virginia L. said...

it doesn't take long to get to your new Spielzeug!!, nicht wahr? Love the snowflake card!! And the 2nd one is CUTE!!

zitruseis said...

Hai Anni,
deine Schätze aus USA sind alle echt klasse und deine Karten damit voll gelungen! Wunderschön!!
Danke auch für den Besuch und die netten Worte auf meinem Blog
http://stempelisland.blogspot.com/
Ganz liebe Grüße
Dagmar

Kasey said...

Such an intricate snowflake. I really like the background paper you created with your stamps and distress inks. I'm sure the gold looks beautiful in real life.

Thanks for playing along with us at the FRIDAY MASHUP!
Cheers,
Kasey ~ in Oz
Friday Mashup DT

Sharon (glitterangel) said...

That little bird is so sweet. Thanks for joining in with the Daring Cardmakers this week x

Holly said...

Great Stamped Background on your Snowflake card.. I love that big snowflake! Thanks for joining us at the Friday Mashup this week!

Rein said...

Cute bird card,
thanks for joining in with DCM.

erzibügelchen said...

Wunderschön, liebe Anni! Obwohl ich auch auf anderen Blogs die Weihnachts- und Winterkarten noch gar nicht sehen mag. Ich denke, der Herbst kommt viel zu kurz, wo doch jeder noch ein paar Sonnenstrahlen erhaschen will.
Nichts­des­to­trotz gefällt mir die gestanzte Schneeflocke riesig! Diese Karte finde ich besonders toll! Und wegfegen muss das Flöckchen ja auch keiner...
Herbstliche Sonnengrüße aus dem Erzi, Gaby

Kim P said...

Your cards are lovely! Thelarge snowflake on your first card is so delicate and pretty! Love the non-traditional colors! Thanks for joining us at the Friday Mashup!

Heidi Baks said...

Very cool snowflake focal point! And I love the shimmery gold! Thanks for playing along with us at the Friday Mashup.

Notes by Nina said...

Very nice cards, fabulous colours.

Lavender Rose said...

Both cards are wonderful, I particularly like the colours on the second one.

Keilly said...

Beautiful Christmas card. Thanks for joining us at Daring Cardmakers this week!

Anonymous said...

Hallo Anni, das ist eine Supertolle Karte, mal nicht das Übliche! Die Schneeflockenstanze habe ich mir auch gekauft, ich krieg das aber nicht richtig hin. Gibt es da einen Trick?
Liebe Grüße Karin

Anni said...

Hallo Karin,
ich habe noch zwei oder drei Lagen zusätzlichen Cardstock zwischen A- und B-Platte gelegt, dann hat es gut gestanzt!

Vielen Dank für eure lieben Kommentare!

Anni