Monday, 7 December 2015

Guest Designer at the Waffle Flower Challenge

Heute habe ich die große Ehre Gastdesignerin bei der Waffle Flower Challenge zu sein. Ich habe bei der Challenge des letzten Monats gewonnen mit dieser Karte und durfte deswegen, in der in diesem Monat als Gastdesignerin dabei sein. Das Thema für diesen Monat heißt:
Today I have the big honour to be a guest designer at the Waflle Flower Challenge. I was the winner of the last challenge with this card. That's why I could play along as a guest designer in this challenge. The theme for this month is:

wfc-201512-technique-stamp-layering

Ich habe für den Hintergrund erst mit einem weißen Pigmentstempelkissen den Text gestempelt, über Nacht trocknen lassen und dann am nächsten Tag mit Dye Ink die Hunde darüber gestempelt. Den "Haupthund" habe ich auch mit Dye Ink gestempelt und dann mit Buntstiften und einem schwarzen Gelstift Details hinzugefügt.
For the background I stamped the sentiments in white pigment ink. I let it dry overnight. Then I stamped the dogs in dye ink over the white ink. For the main image I stamped the dog, added some dimension with Prismacolors and some details with a black gel pen.

Hier im Detail sieht man den Effekt noch besser:
Here in the detail photo you could see the effect better:


Materialien:
Stempel: Waffle Flower (""On my mark", "Congrats", "Monochrome")
Dies: Lil'Inker Designs, Penny Black ("Chat Bubbles")
Patterned Paper: Studio Calico ("7 Paper: Amelia")
Stempelkissen: Hero Arts, SU, Simon Says Stamp, Versamark
Embossingpulver: Hero Arts
Vellum: SU
Koloration: Polychromos, Prismacolor
Gelstift: Gelly Roll
3-D-Lack:efco
Cardstock: Color Copy, Strathmore 300 Bristol Smooth, SU

Challenges:
Clear it out: Anything goes

3 comments:

Jessa Feig said...

Oh Anni, ich bin so verliebt in dieses Stempelset! Deine Karte ist mal wieder ein Grund mehr sie auf meine Wunschliste zu setzen! Sie sieht einfach nur super aus, die Farben, der Aufbau! Du bist so gemein! :D

Liebe Grüße (und ein bisschen Neid)

Jessa

Nicole Parmentier said...

Love this card, so much fun! Thanks for sharing this technique, I haven't seen it before an sure gonna try it!

Amy Ottmers said...

Super cute!!! Thank you for joining us at Clear It Out, good luck!!! Amy DT